dinsdag 31 december 2013

Over kastelen, heksen en photoshop

In de drukke decembermaand is het op het creatieve vlak nogal stil geweest. Maar op de valreep van 2013 ben ik toch nog met photoshop aan de slag geweest. Soms haal je inspiratie uit de raarste dingen. In dit geval naar aanleiding van een nieuwsbericht over kasteel Almere. Ooit is gestart met de bouw om er een trouwlocatie annex congrescentrum van te maken, maar door omstandigheden is dit nooit afgemaakt. Nu zijn er plannen om er een heksenthemapark van te maken.

In ons keurig aangeharkte landje zijn er helaas maar weinig locaties waar iets aan urban exploring valt te doen. En als er wel een interessant object is, dan staan er metershoge hekken omheen, zo ook bij kasteel Almere. Wat de doorgewinterde urban explorers overigens niet tegen houdt, maar ik ben iets te schijterig om me op illegaal terrein te wagen. 

Een paar jaar terug ben ik eens op een besneeuwde winterdag eens met de camera bij kasteel Almere gaan kijken, maar door de hekken heb je niet heel veel keuze uit composities en het grijze weer maakte het in fotografisch opzicht al helemaal niet aantrekkelijk. Niet een van mijn succesvolle fotosafari's. Maar nu ik de plannen las over het heksenthemapark, kon ik het niet laten om de foto's uit mijn archief op te diepen en ze een spooky photoshop-sausje te geven, met dit resultaat:

kasteel almere 1

kasteel almere 2



Geen opmerkingen:

Een reactie posten