vrijdag 23 augustus 2013

Verval (1)

Ik ben gek op dingen die vervallen. Wegterende bankjes, graffiti, gescheurde posters, planten die oude gebouwen overwoekeren. Vooral daar waar de natuur het wint van de mens wordt het voor mij interessant. Vraag me niet waarom. Misschien omdat in het keurig ingepolderde dorp waar ik woon er simpelweg geen vervallende dingen zijn te vinden. Alles is nieuw en aangeharkt. Best heel prettig, een nette en opgeruimde leefomgeving, maar niet altijd even fotogeniek. In het buitenland kan ik me vaak helemaal uitleven met mijn camera om vervallen stillevens vast te leggen. Maar heel soms kom je ook in Nederland wel eens wat tegen. En dan is de smartphone toch een uitkomst, want altijd bij de hand, en omdat ik wat extra dramatiek in een foto niet kan weerstaan ben ik verder gegaan met het instagram experiment. Hier de uitkomsten:



 


Nu ik net weer terug ben van vakantie volgen binnenkort de, heerlijk ouderwets met photoshop bewerkte, foto's van wat minder Hollandse vervallenheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen