woensdag 21 november 2012

To focus or not to focus

Zoals gewoonlijk werk ik aan een flink aantal projecten tegelijkertijd. Maar steeds vaker vraag ik mij af of dat handig is, of dat ik niet moet focussen op één taak en dan pas door naar het volgende. Zo ben ik aan het experimenteren met een aantal nieuwe photoshoptechnieken, ben ik bezig in het boek over photoshop, een boek over grafische vormgeving, het maken van een foto-album van mijn reis door Costa Rica, Panama en Nicaragua (gelukkig zijn de foto's zelf wel af en staan ze on line ). Ik ben gestart met bloggen en ben bezig met het maken van ontwerpen voor een Zazzle-winkel. Voor urban sketching vind ik het te koud, maar ik ben wel gestart in het boek 'drawing on the rights side of the brain' van Betty Edwards. Ik ben nog niet klaar met het inrichten van mijn verbouwde woonkamer. Om het nog maar niet te hebben over de hele lijst met projecten waar ik nog niet eens aan begonnen ben.

Ik vind het leuk om met veel verschillende projecten bezig te zijn en er zijn altijd nieuwe, leuke en interessante dingen te leren. Vraag is of dat allemaal tegelijk moet. Zeker met een paar drukke weken achter de boeg, griepje onder de leden en de naderende feestdagen is de voortgang magertjes.  En dan lijkt het alsof je niets doet, dat is natuurlijk niet waar, maar ik vind het wel wat frustrerend. Voordeel is natuurlijk wel dat je nog eens wat hebt om over te bloggen :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen