zaterdag 3 november 2012

Inspiratie voor als je niet van wit, grijs en gevlochten harten houdt

Wat als je zoals ik niet van wit, grijs, zwart, eiken, gevlochten harten etc houdt? Dan heb je aan de Nederlandse woonwinkels en woonbladen niet zoveel als je inspiratie zoekt. Zeker niet als je bedacht hebt dat voor de renovatie van de woonkamer paars, roze, rood, ijsblauw en groen gecombineerd met goud en zilver wel een leuk kleurenschema is. Gelukkig biedt het internet uitkomst! Wat googelend kwam ik erachter dat mijn woonstijl 'eclectic' is. Toch maar ff de betekenis opgezocht; 'het beste van alle stijlen'. Oftewel een mengelmoesje van stijlen, maar toch bij elkaar passend. Hmmm, er was ook te lezen dat het ook wel een moeilijke stijl is, want verschillend en bij elkaar passend...en toch leuk. Niet makkelijk. Misschien is dat wel de reden dat in al die winkels hetzelfde staat (hetzelfde heb ik trouwens ook altijd met schoenenwinkels, in Nederland allemaal hetzelfde, zodra je in de landen rond de Middellandse zee komt ben je in het Walhalla). Als alles in dezelfde stijl is weet je zeker dat alles bij elkaar past. Lekker veilig. Inmiddels is mijn woonkamer met paars, roze, rood, blauw, groen, goud een heel eind op weg. Als het af is zal ik wat foto's plaatsen. Maar voor nu, waar haal ik mijn wooninspiratie? Mijn tips:
  • Pinterest, categorie woondecoratie. Wel een hoog DIY-gehalte, maar in ieder geval vrolijk, gezellig en gekleurd
  • Houzz, supersite met heel veel foto's en ideabooks. Werkt beter op I-pad dan op de computer. Leuk is dat je kan kiezen uit stijlen, waaronder eclectic
  • Blog blog the every girl , gaat over van alles, maar ook over wonen. Kijk ook een bij het handbook. Leuke voorbeelden van inrichtingen. En tips om een salontafel te stylen (jawel, daar heb je tips voor...)
  • Voor leuke gekke dingetjes, trendy retrodesign , je ziet (als je zoals ik geboren bent in de jaren 70) je jeugd aan je voorbij trekken. Maar als je goed zoekt kun je echte juweeltjes vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen